6 снежня 2019
У Беларусі сталі частымі
выпадкі махлярства з банкаўскімі карткамі. Як не стаць ахвярай зламыснікаў?
Інфармацыя пра найбольш
распаўсюджаных метадах несанкцыянаванага доступу да банкаўскіх плацежных
картках і рахунках і рэкамендацыі па прадухіленні злачынстваў
У цяперашні час найбольшраспаўсюджанымі метадамі сацыяльнай інжынерыі ў зламыснікаў з'яўляюцца:
- метад выманьвання рэквізітаў банкаўскіх плацежных картак з выкарыстаннем узламаных акаўнтаў
сяброў у сацыяльных сетках, калі ад імя сябра просяць паведаміць рэквізіты
карткі альбо здзейсніць пэўныя дзеянні па перакладзе грашовых сродкаў з
дапамогай сістэм дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання;
- метад з
"ілжэ-пакупніком", калі зламыснік пад выглядам пакупніка звязваецца з
кліентам банка - прадаўцом (які размясціў аб'яву аб продажы тавару ў інтэрнэце)
і пад маркай унясення закладу перад купляй тавару прадастаўляе прадаўцу
спасылку на ашуканскі сайт (візуальна падобны на афіцыйны сайт банка ) для
атрымання грашовага пераводу;
- вішынг - від махлярства, які
складаецца ў тым, што зламыснік, выкарыстоўваючы тэлефонную камунікацыю і
гуляючы пэўную ролю (напрыклад, супрацоўніка банка), рознымі спосабамі пазнае ў
трымальніка карткі канфідэнцыйную інфармацыю (рэквізіты карткі, нумар пашпарта,
асабісты ідэнтыфікацыйны нумар, у тым ліку
лагіны, паролі, СМС-коды) або стымулюе да здзяйснення пэўных дзеянняў з карткай;
- метад з выкарыстаннем
смартфона - пад падставай ажыццяўлення званка зламыснік просіць смартфон,
непрыкметна ўсталёўвае ня ім праграмнае забеспячэнне (рэгіструецца ў
міжбанкаўскай сістэме ідэнтыфікацыі, атрымлівае доступ для ажыццяўлення
аперацый у сістэме разлікаў з выкарыстаннем электронных грошай і да т.п.) з
дапамогай якога ажыццяўляе пераводы грашовых сродкаў (электронных грошай).
Звяртаем увагу, што для
абароны грашовых сродкаў кліентаў у банка ёсць уся неабходная інфармацыя. Банк
не павінен пытаць ў вас ні рэквізіты карткі, ні пашпартныя дадзеныя.
Таму НІКОЛІ НІКОМУ НЕ
ПАВЕДАМЛЯЙЦЕ:
- інфармацыю, размешчаную на
вашай банкаўскай картцы (на абодвух баках): нумар, дату, код;
- коды, якія банк накіроўвае
вам у выглядзе СМС, коды на асобнай карце, выдадзенай у банку, лагін і пароль,
іншыя лічбавыя або літарныя коды;
- пашпартныя дадзеныя: нумар
пашпарта, асабісты нумар і г.д.
У выпадку паступлення
падобных званкоў НЕАДКЛАДНА завершыце размову, звярніцеся ў кантакт-цэнтр
банка, які выпусціў картку (па нумары з афіцыйнага сайта банка або паказаным на
вашай картцы), раскажыце пра сітуацыю і далей прытрымлівайцеся рэкамендацый супрацоўніка
банка.
НІКОМУ НЕ ДАВАЙТЕ у рукі свой
мабільны тэлефон і папярэдзьце пра гэта вашых блізкіх, асабліва дзяцей і асоб
пажылога ўзросту!