Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Бешанковіцкі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / / Навіны / / Навіны раёна

Навіны раёна

25 верасня 2019 года

Дзецям з абмежаванымі магчымасцямі ў Бешанковічах дапаможа «Дом совы»

Сэнсарна-дынамічная зала, аналагаў якой няма ў вобласці, з'явілася ў Бешанковіцкім цэнтры карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі.
- Сёння ў нашай краіне створана мадэль інтэграванай інклюзіўнай адукацыі, што з'яўляецца значным крокам наперад у параўнанні з раней існавалым механізмам, калі дзіця з інваліднасцю не мела практычна шанцаў навучацца са сваімі аднагодкамі ў дзіцячым садзе ці школе, - распавяла дырэктар цэнтра Алена Мароз. - Такі падыход, у які пакладзена ідэалогія, якая выключае любую дыскрымінацыю дзяцей, прызнаны ЮНЕСКА, АБСЕ і іншымі міжнароднымі арганізацыямі прыярытэтным у развіцці нацыянальных сістэм школьнай адукацыі.

Бешанковіцкі цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі актыўна працуе ў гэтым напрамку. У гэтым годзе па праекце «Шлях да здароўя», які ўдзельнічае ў праграме ААН пры падтрымцы Жаночай Гільдыі ААН у Жэневе, было закуплена абсталяванне для пакоя сэнсарнай інтэграцыі «Дом Савы». Яго кошт - больш за 14 тысяч рублёў. Яно сапраўды дапамагае дзецям, якія маюць абмежаваныя магчымасці, хутчэй асвоіць і замацаваць новыя навыкі. «Дом Савы» рэкамендаваны пры праблемах рухальнай сістэмы, нязграбнасці, маторнай няёмкасці, ДЦП лёгкай формы, затрымкі развіцця,
парушэннях навыкаў зносін і навучання, аутыстычных засмучэннях, гіперактыўнасці, трывожнасці, агрэсіі.

- Самае галоўнае адрозненне дадзенага абсталявання ад якога-небудзь іншага - усё прыстасаванні-снарады падвешаныя ў паветры. Менавіта гэта ў шмат разоў павялічвае эфектыўнасць заняткаў і працэдур, - адзначыла Алена Іванаўна. - Калі дзіця тут займаецца, яно не адчувае апоры і яму трэба засяроджвацца. У выніку адбываецца ўключэнне сэнсарных адчуванняў ў кантэкст асэнсаваных, самастойных, адаптыўных формаў узаемадзеяння. Іншымі словамі, акцэнт робіцца на інтэграцыі ўсіх адчуванняў, а не толькі на маторных рэакцыях. Змяняючы спосабы закраплення снарада ад нерухомага да таго, які разгойдваецца я гарызантальна, закручваецца вакол вертыкальнай восі і спружыніцца ўверх-уніз, можна рэгуляваць нагрузку. Гэта дазваляе суаднесці ўзровень складанасці практыкаванні з патрэбамі канкрэтнага дзіцяці.

Вельмі важна і тое, што дзеці актыўныя падчас такіх заняткаў. Дарослы не навязвае свае правілы, а будуе дыялог з дзіцем вакол тых гульняў, якія маляня абраў сам. Такое ўзаемадзеянне, якое прадугледжвае чаргаванне спантанных і патрэбных рухаў, неабходна для развіцця эмоцый, мыслення, прамовы і сувязяў, каардынацыі.
- З дапамогай «Дома Савы» і іншага абсталявання мы аказваем увесь аб'ём карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, - дадала Алена Мароз. - Таксама ў цэнтры створаны кабінеты сэнсаматорнага развіцця з акустычным і святломузычным суправаджэннем, ранняй комплекснай дапамогай, пакой сацыяльнай рэабілітацыі. Дзецям асаблівае задавальненне дастаўляюць гульні з вадой ці пяском, арт-і казкатэрапія. У нас шмат цацак, па заданні спецыялістаў бацькі бяруць патрэбную дадому, каб замацаваць у дзіцяці набытыя навыкі і ўменні.

У цэнтры навучаюцца і дзеці з цяжкімі і множнымі фізічнымі і псіхічнымі парушэннямі. Бо для іх патрэбныя асаблівыя ўмовы: малая напаўняльнасць класа - да 6 чалавек, з якімі працуе не толькі настаўнік, але і выхавальнік, дэфектолаг, педагог-псіхолаг, масажыст, спецыяліст ЛФК і іншыя.

- Зрабіць урокі больш займальнымі дапамагае інтэрактыўная дошка з развіваючымі гульнямі і заданнямі -адно з апошніх набыткаў цэнтра, - распавяла Алена Іванаўна. - Дарэчы, дзеці пасля заняткаў могуць адпачыць, паспаць, пагуляць у любімыя гульні. Мы дапамагаем ім асвоіць сацыяльныя навыкі: самастойна апранацца і распранацца, хадзіць у туалет, карыстацца бытавымі прыборамі, рыхтаваць элементарныя стравы, напрыклад, бутэрброд. Бо яшчэ адна важная наша задача цэнтра - адаптацыя дзіцяці ў грамадстве.

Штогод псіхолага-медыка-педагагічная камісія ў цэнтры абследуе 300 дзяцей. Звесткі заносяцца ў раённы банк дадзеных. На аснове гэтых дадзеных аддзел па адукацыі фарміруе інтэграцыйныя класы і групы, адпаведныя пункты карэкцыйна-педагагічнай дапамогі ў школах, дзіцячых садках. Такім чынам, адбываецца 100-працэнтны ахоп дзяцей, якія маюць патрэбу ў асаблівай падтрымцы.

- Вядома, важныя ў такім цесным узаемадзеянні з дзіцем, якое аказалася не падобнае да іншых, правільны падыход да навучання, сучаснае абсталяванне. Аднак самае галоўнае - гэта любоў да дзяцей, - у завяршэнне адзначыла Алена Мароз. - Толькі гэта пачуццё дапаможа зрабіць свет маленькага чалавечка святлей.
 
"Віцебскія весткі"
Фота Антона Сцепанішчава.
Вярнуцца