Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Бешанковіцкі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / / Звароты грамадзян і юрыдычных асоб / / Парадак разгляду зваротаў

Парадак разгляду зваротаў

ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ

1. Пісьмовыя звароты і папяровыя копіі электронных зваротаў, прызначаныя для дакладу старшыні райвыканкама, не пазней чым у наступны за днём рэгістрацыі працоўны дзень перадаюцца работнікамі сектара кіраўніку справамі райвыканкама. Пра пісьмовыя і электронныя звароты, якія паступілі і прызначаюцца  для дакладу намеснікам старшыні райвыканкама, кіраўніку справамі райвыканкама, даклад ажыццяўляецца работнікамі сектара не пазней, чым у наступны за днём рэгістрацыі працоўны дзень.


2.Даручэнні кіраўніцтва райвыканкама па разглядзе зваротаў выкладаюцца ў форме рэзалюцый. Рэзалюцыя, як правіла, афармляецца на асобным лісце, прыкладаецца дазвароту. Рэзалюцыі прысвойваецца рэгістрацыйны нумар зваротуз указаннем даты яе падпісання.


3.Праекты рэзалюцый кіраўніцтва райвыканкама падрыхтоўваюцца работнікамі сектара сумесна з кіраўніком справамі райвыканкама.


4. Рашэнне аб накіраванні зваротаў, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, якое здзяйсняецца ці здзейсненае, або іншым правапарушэнні, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы прымае старшыня райвыканкама. Дадзенае рашэнне афармляецца ў форме рэзалюцыі.


5. Па пісьмоваму, электроннаму звароту кіраўніцтвам райвыканкама прымаецца адно з наступных рашэнняў:

- аб разглядзе звароту па сутнасці ў райвыканкаме;

- аб накіраванні звароту на разгляд у дзяржаўныя органы, арганізацыі ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;

- аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці;

- аб спыненні разгляду звароту па сутнасці ў выпадку адклікання заяўнікам звароту;

- аб прыняцці звароту да ведама.


6.Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць дзён вяртаюцца сектарам заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.


7.Накіраванне ў дзяржаўныя органы, арганізацыі пісьмовых, электронных зваротаў з суправаджальнымі лістамі, апавяшчэнняў заяўнікам ажыццяўляецца службовымі асобамі сектара на іх паштовыя адрасы, адрасы электроннай пошты, а ў выпадку адсутнасці звестак аб электронных адрасах папяровыя копіі электронных зваротаў, суправаджальныя лісты да іх накіроўваюцца простым паштовым адпраўленнем.


8.Рэзалюцыі кіраўніцтва райвыканкама павінны змяшчаць дакладныя і канкрэтныя ўказанні выканаўцу (выканаўцам) аб парадку разгляду звароту, накіраванніабо падрыхтоўцы адказу заяўніку. У выпадках, калі рэзалюцыяй кіраўніцтва райвыканкама вызначана некалькі выканаўцаў, асобай, адказнай за накіраваннеадказу або падрыхтоўку заяўніку адказу па сутнасці, з'яўляецца першы выканаўца, калі ў рэзалюцыі не пазначана іншае.


9.Разгляд па сутнасці пісьмовых, электронных зваротаў, накіраваных у дзяржаўныя органы, арганізацыі ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, можа быць пастаўлена на кантроль у райвыканкаме па рашэнні кіраўніцтва райвыканкама.


10.Усе пісьмовыя звароты і папяровыя копіі электронных зваротаў пасля разгляду кіраўніцтвам райвыканкама неадкладна вяртаюцца ў сектар.


11. Копіі пісьмовых зваротаў, электронныя звароты або іх папяровыя копіі з рэзалюцыямі кіраўніцтва райвыканкаманакіроўваюцца ў структурныя падраздзяленні райвыканкама, дзяржаўныя органы, арганізацыі службовымі асобамі сектара. Арыгіналы такіх зваротаў застаюцца ў сектары. Апавяшчэнне заяўніку аб накіраванні звароту на разгляд у iншы дзяржаўны орган, арганізацыю накіроўваецца сектарам простым паштовым адпраўленнем.


12. Рашэнне аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці прымаецца старшынёй райвыканкама або ўпаўнаважанай ім службовай асобай (кіраўніком спраў райвыканкама) на падставе заключэнняў, падрыхтаваных структурнымі падраздзяленнямі райвыканкама ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй. Апавяшчэнне заяўніка аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці падпісваецца службовай асобай, якія прынялі адпаведнае рашэнне, або ўпаўнаважаным iм службовай асобай.


13. У выпадку атрымання пісьмовай, электроннай заявы аб адклiканнi заяўнікам звароту, рашэнне аб спыненні разгляду прымаецца кіраўніцтвам райвыканкама. Сектарам вяртаюцца заяўніку арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.


14. Рашэнне аб тым, што ананімны зварот не падлягае разгляду, прымаецца кіраўніцтвам райвыканкама.


15. Кіраўніцтвам райвыканкама па выніках праверкі звестак, якія змяшчаюцца ў скарзе заяўніка, які не задаволены вынікамі разгляду яго звароту ў структурных падраздзяленнях райвыканкама, надзеленых правамі юрыдычнай асобы, сельскіх выканаўчых камітэтах, падпарадкаваных (падсправаздачных) райвыканкаму арганізацыях, пры наяўнасці падстаў для станоўчага вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў выдаецца абавязковае для выканання прадпісанне аб належным рашэнні гэтых пытанняў (далей - прадпісанне).


16. Прадпісанне, якое выдаецца кіраўніцтвам райвыканкама, апавяшчэнне заяўніку аб яго накіраванні рыхтуюцца структурным падраздзяленнем райвыканкама, якому даручаны разгляд скаргі, візуюцца яго кіраўніком. Прадпісанне афармляецца па форме згодна з дадаткам 2. Прадпісанню прысвойваецца рэгістрацыйны нумар скаргі.


17. Дзяржаўныя органы, арганізацыі, якія разглядаюць звароты, пастаўленыя на кантроль у райвыканкаме, якiя выконваюць загады, на працягу трох рабочых дзён з дня разгляду звароту (выканання прадпiсаннi) накіроўваюць у райвыканкам інфармацыю аб выніках разгляду звароту (прадпісанні) з адзнакай пра выканаўцу. Да інфармацыі прыкладаецца копія адказу (інфармацыі) заяўніку.


18. Звароты разглядаюцца ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 17 Закона. Кіраўніцтва райвыканкаму можа ўсталёўваць скарочаны тэрмін разгляду звароту. Пісьмовыя паведамленні накіроўваюцца заяўнікам у тэрміны, устаноўленыя ў артыкулах 10, 15 і 17 Закона.


19. Кантрольны тэрмін разгляду звароту - 15 дзён. Кіраўніцтвам райвыканкаму можа быць вызначаны іншы кантрольны тэрмін разгляду звароту.


20. У выпадку неабходнасцівыканаўца да заканчэння пятнаццацiдзённага кантрольнага тэрміну разгляду звароту паведамляе аб матывах змены кантрольнага тэрміну службовым асобам сектара. Інфармацыя пра змену кантрольнага тэрміну разгляду звароту ўносіцца службовай асобай сектара ў рэгістрацыйна-кантрольную форму. Пры адсутнасці ў сектары інфармацыі выканаўцы аб неабходнасці падаўжэння тэрміну разгляду звароту выканаўцам накіроўваюцца паведамлення аб пропуску кантрольнага тэрміну.


21. Тэрмiн разгляду звароту, пэўны кіраўніцтвам райвыканкама, можа быць прадоўжаны па рашэнні кіраўніцтва райвыканкама на падставе пісьмовага хадайніцтва выканаўцы.


22. У выпадках, прадугледжаных часткай другой пункта 3 артыкула 17 Закона, рашэнне аб прадаўжэнні тэрміну разгляду звароту прымаецца кіраўніцтвам райвыканкама на падставе пісьмовага хадайніцтва выканаўцы, прадстаўленага за тры працоўныя дні да заканчэння аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення звароту. Да пісьмовай хадайніцтве прыкладаюцца праекты апавяшчэння заяўніку, паведамленні дзяржаўным органам, арганізацыям, у якіх зварот знаходзіцца на кантролі, аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду звароту па сутнасці.


23. Калектыўныя звароты трыццаці і больш заяўнікаў па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю райвыканкама, разглядаюцца з выездам на месца, калі іншае не вынікае з гэтых зваротаў. Выезд на месца афармляецца актам (пратаколам).


24. Пры разглядзе паўторнага зваротувыканаўцы абавязаны вызначыць яго прычыны і ў выпадку, калі яны выкліканы парушэннем устаноўленага парадку разгляду папярэдняга звароту, прыняць неабходныя меры па аднаўленні парушаных правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, унесці прапановы аб прыцягненні вінаватых асоб да адказнасці.


25. Паўторныя звароты, у тым ліку ўнесеныя ў кнігі заўваг і прапаноў райвыканкама, прызнаюцца неабгрунтаванымі, рашэнні аб спыненні з заяўнікам перапіскі і пакіданні звароту без разгляду па сутнасці прымаюцца старшынёй райвыканкама або ўпаўнаважанай iм асобай (кіраўніком справамі райвыканкама) на падставе заключэнняў, падрыхтаваных (падпісаных) кіраўніком структурнага падраздзялення райвыканкама, адказнага за разгляд папярэдняга звароту, завізаваныя галоўным спецыялістам арганізацыйна-кадравай і юрыдычнай работы. Да заключэння прыкладаецца праект апавяшчэння заяўніку.


26. У выпадку, калі паўторны зварот паступіў у райвыканкам з дзяржаўнага органа, арганізацыі і пастаўлены ім на кантроль, кіраўніком структурнага падраздзялення райвыканкама, адказнага за разгляд папярэдняга звароту, падрыхтоўваецца праект паведамленні аб тым, што з заяўнікам спынена перапіска, з выкладаннем сутнасці адказу ( апавяшчэння) на папярэдні зварот па сутнасці.


27. Па кожным выпадку парушэння парадку разгляду звароту ў падпарадкаваных (падсправаздачных) дзяржаўных органах, арганізацыях кіраўніцтвам райвыканкама накіроўваецца кіраўніку названага дзяржаўнага органа, арганізацыі прадстаўленне аб прыцягненні ва ўстаноўленым парадку да дысцыплінарнай адказнасці службовых асобаў і іх работнікаў, вінаватых у парушэннях, альбо ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, прымаецца рашэнне аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці кіраўнікоў названых дзяржаўных органаў, арганізацый. Праект прадстаўлення па форме згодна з дадаткам 3 падрыхтоўваецца структурным падраздзяленнем райвыканкама, які разглядае зварот.


28. Выканаўцамі прадстаўляюцца ў сектар для накіравання на даклад кіраўніцтву райвыканкама праекты адказаў заяўнікам, дзяржаўным органам, арганізацыям, сродкам масавай інфармацыі, у якіх разгляд зваротаў знаходзіцца на кантролі, аб выніках разгляду зваротаў, матэрыялы, якія змяшчаюць заключэння па выкладзеных у зваротах довадаў і абставінам, з прыкладаннем пацвярджальных дакументаў, а таксама звесткі аб мерах, прынятых па рашэнні пытанняў, выкладзеных у абгрунтаваных зваротах.


29. Рэгістрацыя адказаў (апавяшчэнняў, інфармацый), якія паступаюць у сектар, па зваротах ажыццяўляецца службовай асобай сектара шляхам прастаўлення рэгістрацыйнага штампа на адваротным баку апошняй старонкі адказу з указаннем даты яго паступлення.


30. Пісьмовыя адказы (паведамленні)заяўнікам на звароты, якія разглядаюцца райвыканкамам, візуюцца адказным выканаўцам (выканаўцамі) згодна рэзалюцыям кіраўніцтва райвыканкама, у выпадку прыняцця рашэння аб поўнай або частковай адмове ў задавальненні звароту - загадчыкам юрыдычнага сектара райвыканкама і падпісваюцца кіраўніцтвам райвыканкама.


31. Адказы ў дзяржаўныя органы, арганізацыі па пастаўленых на кантроль зваротах, у тым ліку якія паступілі ў райвыканкам з прадпісаннямі, візуюцца адказным выканаўцам (выканаўцамі) згодна рэзалюцыям кіраўніцтва райвыканкама, пры неабходнасці загадчыкам сектара і падпісваюцца кіраўніцтвам райвыканкама.


32. Адказы асобам, пасады якіх уключаны ў пералік вышэйшых дзяржаўных пасад Рэспублiкi Беларусь, зацверджаны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 8 лiстапада 2001 г. № 644 "Аб зацвярджэнні кадравага рэестра Кіраўніка дзяржавы Рэспублікі Беларусь" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2001 г. , № 106, 1/3192), якія паставілі разгляд звароту на кантроль, аб выніках разгляду зваротаў візуюцца адказным выканаўцам (выканаўцамі) згодна рэзалюцыям кіраўніцтва райвыканкама, і падпісваюцца старшынёй райвыканкама.


33. Дакументы для візавання прадастаўляюцца службовым асобам не пазней за тры рабочыя дні да заканчэння тэрміну разгляду звароту, прадпісання, прадстаўлення, даручэння.


34. У адказах, накіраваных у дзяржаўныя органы, арганізацыі, па змешчаным на кантролі зваротах і прадпісанням паказваюцца звесткі аб накіраваным адказе (апавяшчэнні) заяўніку аб выніках разгляду звароту, адзнака пра выканаўцу.


35. Датай адказу заяўнікуз'яўляецца дата яго падпісання. Падпісваецца, як правіла, першы экзэмпляр адказу. У матэрыялах па разглядзе звароту застаецца копія адказу заяўніку.


36. Звароты і дакументы, звязаныя з іх разглядам, вяртаюцца ў сектар.


37. Адказу (паведамленню) на зварот, у тым ліку заўвагу і (або) прапановы, занесены ў кнігу заўваг і прапаноў райвыканкама, прысвойваецца рэгістрацыйны індэкс звароту (заўвагі і (або) прапановы, унесеных у кнігі заўваг і прапаноў райвыканкама).


38. Пісьмовыя адказы (паведамлення) на пісьмовыя, электронныя звароты, падпісаныя кіраўніцтвам райвыканкама, накіроўваюцца заяўнікам службовымі асобамі сектара па рэестры адпраўкі карэспандэнцыі простым паштовым адпраўленнем або ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты заяўніка ў дзень падпісання альбо ў першы наступны за ім рабочы дзень. Адказы (паведамлення) на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, застаюцца ў справаводстве райвыканкама.


39. Кантроль за захаваннем устаноўленых тэрмінаў выканання рашэнняў, прынятых па выніках разгляду зваротаў, прадпісанняў ажыццяўляецца сектарам.


40. Адказнасць за выкананне рашэнняў, прынятых па выніках разгляду зваротаў, ускладаецца на кіраўнікоў структурных падраздзяленняў райвыканкама, выканаўчых камітэтаў пярвічнага ўзроўню, арганізацый.


41. Кантроль за разглядам зваротаўзавяршаецца, калі ўсе пастаўленыя ў іх пытанні разгледжаныя, прынятыя неабходныя меры і заяўнікам дадзены адказы ў пісьмовай, вуснай або электроннай форме, а таксама накіраваны паведамленні ў парадку, устаноўленым у артыкулах 10, 15 і 21 Закона.


42. Рашэнні аб зняцці з кантролю зваротаў, якія паступілі ў райвыканкам, прымаюцца кіраўніцтвам райвыканкама.


43. Па выніках разгляду зваротаў, пастаўленых у райвыканкаме на кантроль на падставе даручэнняў дзяржаўных органаў (службовых асоб), прадпісанняў накіроўваюцца інфармацыі ў дадзеныя органы (дадзеных службовым асобам) ва ўстаноўленыя імі тэрміны, пры адсутнасці устаноўленага тэрміну - у тэрміны, устаноўленыя кіраўніцтвам райвыканкама.


44. Ход разгляду зваротаў заяўнікаў (інфармацыя аб накіраваных запытах, атрыманых дакументах і (або) звесткі аб адкліканні заяўнікамі сваіх зваротаў, апавяшчэнне заяўнікаў аб прычынах перавышэння ўсталяваных заканадаўствам тэрмінаў разгляду зваротаў, разглядзе калектыўных зваротаў з выездам на месца), змяненне тэрмінаў разгляду зваротаў, вынік іх разгляду (разгляд звароту па сутнасці, пакіданне пісьмовых, вусных і электронных зваротаў без разгляду па сутнасці, накіраванне зваротаў для разгледжання дзяржаўным органам, арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненне перапіскі), а таксама адзнака аб выдачы прадпісання і яго выкананні павінны быць дакладна і своечасова адлюстраваны ў адпаведнай рэгістрацыйна-кантрольной форме службовымі асобамі сектара. Звесткі аб ходзе і выніках разгляду заўваг і (або) прапаноў, унесеных у кнігі заўваг і прапаноў райвыканкама, уносяцца своечасова ў названыя кнігі асобамі, адказнымі за іх вядзенне.


45. На кожным звароце пасля канчатковага разгляду пастаўленых у ім пытанняў прастаўляецца адзнака аб выкананні і накіраванні яго ў справу, паказваецца дата, асабісты подпіс службовай асобы, якая прыняла гэтае рашэнне. У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту адзнака аб выкананні і накіраванні яго ў справу прастаўляецца на яго заяве аб адклiканнi свайго звароту, пададзеным у пісьмовай або электроннай форме. Пасля разгляду пытанняў, выкладзеных грамадзянінам у кнігах заўваг і прапаноў райвыканкама, на копіі адказу (паведамлення) заяўніку, што застаецца ў справаводстве, прастаўляецца адзнака аб выкананні і накіраванні ў справу.