Бешанковіцкі раённы выканаўчы камітэт

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Унікальны ідэнтыфікатар

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг


ПАРАДАК ПАДАЧЫ ЗАЯЎ ПРА АЖЫЦЦВА АДМІНІСТРАЦЫЙНЫХ ПРАЦЭДУР У ЭЛЕКТРОННАЙ ФОРМЕ

Заява зацікаўленай асобы на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг.

Пералік адміністрацыйных працэдур, заявы зацікаўленых асоб па якіх падаюцца ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг, вызначаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь з указаннем у такім пераліку спосабу ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі зацікаўленай асобы, а таксама магчымасці падачы адміністрацыйнай скаргі і атрымання адміністрацыйнага рашэння праз адзіны партал электронных паслуг.

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 красавіка 2024 г. № 322 зацверджаны пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг.

Адзіны партал электронных паслуг  - падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзіным пунктам падачы (водгуку) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (паведамленняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы.

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яе доступу: - без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі; - з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь; - з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Унікальны ідэнтыфікатар  - гэта спецыяльны лагін (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.

Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.

Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.

Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць указаныя ў заяве даныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфарміруе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманнi паведамлення пацвярджаецца подпiсам грамадзянiна.

Атрыманы ўнікальны ідэнтыфікатар можа выкарыстоўвацца для аказання электронных паслуг.

Крок 1: Каб увайсці ў асабісты кабінет, запатрабуецца ўвесці атрыманы лагін і пароль. Для гэтага - націснуць кнопку "Уваход" і выбраць раздзел "Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатару".

Крок 2: У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электронная заява запаўняецца ў асабістым кабінеце.

Крок 3:  Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код - нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны від квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 4: Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме. Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.

Калі заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах не вызначаны звесткі, якія павінны змяшчацца ў заяве зацікаўленай асобы, якая падаецца ў электроннай форме, у такой заяве павінны змяшчацца наступныя звесткі:

  • найменне ўпаўнаважанага органа, у які падаецца заява;

  • звесткі аб зацікаўленай асобе:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзяніна, які не з'яўляецца індывідуальным прадпрымальнікам;

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства, рэгістрацыйны нумар у Адзіным дзяржаўным  рэгістры  юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў - для індывідуальнага прадпрымальніка;

  • ідэнтыфікацыйны нумар (пры яго наяўнасці);

  • найменне і месца знаходжання, рэгістрацыйны нумар у Адзіным дзяржаўным  рэгістры  юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў - для юрыдычнай асобы;

  • найменне адміністрацыйнай працэдуры, за ажыццяўленнем якой звяртаецца зацікаўленая асоба;

  • пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з заявай зацікаўленай асобы;

  • звесткі аб унясенні платы, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры, з указаннем уліковага нумара аперацыі (транзакцыі) у плацежнай сістэме ў адзінай разліковай і інфармацыйнай прасторы або рэквізітаў дакумента аб плаце за паслугі (работы), якія аказваюцца (выкананыя) упаўнаважаным органам пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры;

  • від сувязі, з дапамогай якога неабходна накіраваць апавяшчэнне аб прынятым адміністрацыйным рашэнні (пры неабходнасці);

  • подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць заяву, або подпіс, прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) прадстаўніка зацікаўленай асобы, рэквізіты дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка зацікаўленай асобы.

Зацікаўленая асоба можа ўдзельнічаць у ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме праз сваіх прадстаўнікоў у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым гэтым Законам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных Законам Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур".