Навіны раёна
У Беларусі сталі частымі выпадкі махлярства з банкаўскімі карткамі. Як не стаць ахвярай зламыснікаў?
Інфармацыя пра найбольш распаўсюджаных метадах несанкцыянаванага доступу да банкаўскіх плацежных картках і рахунках і рэкамендацыі па прадухіленні злачынстваў
У цяперашні час найбольшраспаўсюджанымі метадамі сацыяльнай інжынерыі ў зламыснікаў з'яўляюцца:
- метад выманьвання рэквізітаў банкаўскіх плацежных картак з выкарыстаннем узламаных акаўнтаў сяброў у сацыяльных сетках, калі ад імя сябра просяць паведаміць рэквізіты карткі альбо здзейсніць пэўныя дзеянні па перакладзе грашовых сродкаў з дапамогай сістэм дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання;
- метад з "ілжэ-пакупніком", калі зламыснік пад выглядам пакупніка звязваецца з кліентам банка - прадаўцом (які размясціў аб'яву аб продажы тавару ў інтэрнэце) і пад маркай унясення закладу перад купляй тавару прадастаўляе прадаўцу спасылку на ашуканскі сайт (візуальна падобны на афіцыйны сайт банка ) для атрымання грашовага пераводу;
- вішынг - від махлярства, які складаецца ў тым, што зламыснік, выкарыстоўваючы тэлефонную камунікацыю і гуляючы пэўную ролю (напрыклад, супрацоўніка банка), рознымі спосабамі пазнае ў трымальніка карткі канфідэнцыйную інфармацыю (рэквізіты карткі, нумар пашпарта, асабісты ідэнтыфікацыйны нумар, у тым ліку лагіны, паролі, СМС-коды) або стымулюе да здзяйснення пэўных дзеянняў з карткай;
- метад з выкарыстаннем смартфона - пад падставай ажыццяўлення званка зламыснік просіць смартфон, непрыкметна ўсталёўвае ня ім праграмнае забеспячэнне (рэгіструецца ў міжбанкаўскай сістэме ідэнтыфікацыі, атрымлівае доступ для ажыццяўлення аперацый у сістэме разлікаў з выкарыстаннем электронных грошай і да т.п.) з дапамогай якога ажыццяўляе пераводы грашовых сродкаў (электронных грошай).
Звяртаем увагу, што для абароны грашовых сродкаў кліентаў у банка ёсць уся неабходная інфармацыя. Банк не павінен пытаць ў вас ні рэквізіты карткі, ні пашпартныя дадзеныя.
Таму НІКОЛІ НІКОМУ НЕ ПАВЕДАМЛЯЙЦЕ:
- інфармацыю, размешчаную на вашай банкаўскай картцы (на абодвух баках): нумар, дату, код;
- коды, якія банк накіроўвае вам у выглядзе СМС, коды на асобнай карце, выдадзенай у банку, лагін і пароль, іншыя лічбавыя або літарныя коды;
- пашпартныя дадзеныя: нумар пашпарта, асабісты нумар і г.д.
У выпадку паступлення падобных званкоў НЕАДКЛАДНА завершыце размову, звярніцеся ў кантакт-цэнтр банка, які выпусціў картку (па нумары з афіцыйнага сайта банка або паказаным на вашай картцы), раскажыце пра сітуацыю і далей прытрымлівайцеся рэкамендацый супрацоўніка банка.
НІКОМУ НЕ ДАВАЙТЕ у рукі свой мабільны тэлефон і папярэдзьце пра гэта вашых блізкіх, асабліва дзяцей і асоб пажылога ўзросту!